بلیط قطار رجا

  • ۰
  • ۰

بلیط قطار رجا

بلیط قطار رجا

استفاده از قطار برای مسافرت های طولانی بهترین و امن ترین گزینه محسوب می شود. شاید در گذشته سرو صدای قطار و لرزش های شدید هنگام حرکت، مسافران را ناراضی می کرد. اما با این حال بازهم استفاده از قطار مشتریان و مسافران خاص خود را داشت.

با گسترش و توسعه ناوگان ریلی در کشور کیفیت قطارها نیز افزایش یافت. شرکت رجا به عنوان مسئول ناوگان حمل و نقل ریلی کشور اولین نوع این قطارها به نام قطار زندگی را به شبکه ریلی کشور تزریق نمود. از همین رو قیمت بلیط قطار رجا نیز دستخوش تغییراتی شده است. اما میزان این تغییرات بر اساس اصول و قواعد موجود در جامعه بوده است و هیچگاه افزایش قیمت بلیط قطار رجا شدیدی نداشته ایم.

وجود شرکت های مختلف ریلی و آژانس های مسافرتی باعث شده است که شما به راحتی بتوانید اقدام به خرید بلیط نمایید. امکان خرید حضوری و رزرو آنلاین بلیط قطار رجا از همه شرکت ها فراهم می باشد. مثلا اگر قصد دارید قیمت بلیط قطار رجا به مقصد مشهد مقدس را متوجه شوید تنها با یک جستجو ساده در اینترنت می توانید اطلاعات کاملی همچون ساعت حرکت قطارها، قیمت بلیط قطار ، نوع و امکانات داخلی قطار پیدا کنید.

تاریخچه شرکت رجا

شرکت رجا به عنوان نخستین شرکت فعال در زمینه خدمات حمل و نقل ریلی در کشور، فعالیت خود را از سال 1376 شروع نموده است. با تصمیم هیئت دولت تمامی مسئولیت های شرکت حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران به این شرکت واگذار گردید. بعد از گذشت چند سال و با تصویب قانون خصوصی سازی، سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار گردید و هم اکنون این شرکت زیر نظر سازمان تامین اجتماعی مشغول به فعالیت است.

مزایای سفر با قطار

در کشور ما درصد زیادی از مردم زمانی که می خواهند به مسافرت بروند گزینه خرید بلیط قطار رجا را انتخاب می کنند. چرا که قطار و شرکت های حمل و نقل ریلی مانند رجا امتحان خود را پس داده اند. امنیت و آسایش در هنگام مسافرت با قطار مهمترین مزیت آن است. امکانات داخلی قطارها نیز به قدری کامل شده است که امکان مسافرت های طولانی را فراهم آورده است.

دومین نکته و مزیت برای استفاده از قطار، قیمت آن است. رزرو بلیط قطار رجا با توجه به شرایط اقتصادی جامعه متناسب می باشد. اگر شما قصد دارید به مشهد مقدس سفر کنید می توانید قیمت بلیط قطار آن را با هواپیما مقایسه نموده و متوجه تفاوت قیمت آن خواهید شد.

برای بیان مزایای مسافرت با قطار باید برتری های آن را با دیگر وسائل نقلیه به صورت جداگانه بررسی نماییم. مقایسه

قطار با خودرو شخصی در مقابل مقایسه قطار با هواپیما را نباید در کنار یکدیگر قرار داد.

مزایای مسافرت با قطار در مقایسه با خودرو شخصی

امنیت جانی، لذت و آرامش بیشتر، کاهش زمان سفر و قیمت مناسب‌تر جز مزایای استفاده از قطار نسبت به خودرو شخصی می باشند. طبیعتا از میزان حوادث جاده ای در کشور ما و تلفات آن با خبر هستید. خطرات سفر با قطار بسیار کمتر از خودرو شخصی می باشد.

خب زمانی که در خودرو شخصی هستید به عنوان راننده یا سرنشین خستگی راه و استرس بیشتری در طول مسیر به شما وارد می شود. ضمن اینکه هزینه سوخت و آلودگی هوا را هم مدنظر داشته باشید. برای مثال خرید بلیط قطار رجا برای سفر به مشهد از 60 هزار تومن آغاز میشود. اگر قرار باشد با خودرو شخصی خود به این سفر بروید فقط هزینه سوخت شما از این مبلغ بیشتر خواهد شد. هزینه هایی مانند استهلاک خودرو و غذا در بین راه را نیز در نظر داشته باشید.

طولانی شدن زمان سفر با خودرو شخصی نیز یکی از موارد مهم و تاثیر گذار است. برای مثال از تهران تا مشهد با قطار بین 8 تا 12 ساعت زمان نیاز است اما با خودرو شخصی حدود 16 تا 20 ساعت طول می کشد.


مزایای مسافرت با قطار نسبت هواپیما

اگرچه مسافرت با قطار زمان بسیار کمتری می برد اما خطرات آن بسیار وحشتناک تر از هواپیما می باشد. همچنین هزینه استفاده از قطار نسبت به هواپیما بسیار مناسب‌تر است. البته برخی از مدل های قطار لوکس هستند که بلیط آنها به اندازه هواپیما می باشد.

همچنین لذت و آرامش در هنگام مسافرت با قطار بسیار زیاد است. چرا که شما به راحتی می توانید از جای خود بلند شده و در سالن قطار قدم بزنید.


انواع قطارهای شرکت رجا

شرکت رجا دارای قطارهای بسیار متنوع و با امکانات زیادی می باشد. در ادامه مقاله به صورت کلی اطلاعاتی راجع به انواع قطارهای این شرکت مانند قیمت بلیط قطار رجا، رزرو بلیط قطار رجا، فروش بلیط قطار رجا و امکانات داخلی آنها بیان نماییم.

قطارهای شرکت رجا به چهار دسته سالنی یا اتوبوسی – چهار تخته – شش تخته – لوکس تقسیم می شوند. علت تفاوت در قیمت بلیط قطار رجا به همین دلیل می باشد.

قطارهای سالنی یا اتوبوسی ساختار شبیه به اتوبوس های جدید دارند که صندلی ها به صورت پشت سرهم یا روبروی هم می باشند. البته این قطار مدل های لوکس و پرسرعتی نیز دارند و به قطارهای سریع السیر معروف هستند.

در هنگام تهیهبلیط قطار رجاپر استفاده ترین نوع قطارهای انواع کوپه ای 4 نفره یا 6 نفره آن هستند. این نوع قطارها دارای کلاس بندی های متفاوتی نیز هستند که شامل کلاس 1 ، کلاس 2 و 3 هستند. تفاوت این نوع قطارها در امکانات آن می باشد. خرید بلیط قطار رجا و رزرو بلیط قطار رجا بر حسب نوع قطاری که شما انتخاب میکنید متفاوت خواهد بود. همچنین شرکت رجا به عنوان قدیمی ترین شرکت در زمینه خدمات حمل و نقل ریلی فعال است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی